Kesan Tidak Mencapai Kepuasan Ketika Bersetubuh

KLIK BANNER INI UNTUK INFO LANJUT...

Kesan Tidak Mencapai Kepuasan Ketika BersetubuhKesan Tidak Mencapai Kepuasan Ketika Bersetubuh


Apakah kesannya terhadap wanita(Isteri) akibat tidak dapat mencapai kepuasan sepenuhnya ketika bersetubuh akibat suami cepat pancut?


Sebagian besar wanita memang lebih sukar untuk mencapai klimaks dalam bersetubuh, Ada segelintir wanita akan melakukan orgasme palsu hanya kerana untuk menyenangkan pasangannya.Tetapi hakikatnya bersetubuh tanpa orgasme mempunyai kesan buruk bagi kesihatan wanita kerana ada 2 penyakit yang bakal dihidapinya.


Wanita untuk mencapai klimaks dalam bersetubuh itu biasanya akan menggambil masa yang lebih lama jika dibandingkan dengan lelaki,sehingga ramai wanita menghentikan hasratnya di tengah persetubuhan dan mengaku seolah-olah sudah orgasme demi menjaga hati pasangannya.


Hampir 2/3 wanita sering mengaku pura-pura orgasme.Padahal pura-pura orgasme akan memberikan kesan buruk kepada kesihatannya,tidak hanya pada pemikiran tetapi juga kesihatan secara fizikal.


Dipetik dari GeniusBeauty, para pakar menyimpulkan bahwa wanita harus mengalami orgasme ketika bersetubuh.Jika tidak, wanita itu dapat  penyakit seperti mastopathy (penyakit di payudara semacam gumpalan darah) atau myoma (miom atau tumor rahim) kerana darah yang tidak bergerak (terkumpul).


Ghairah akan menyebabkan peningkatan kadar estrogen dan lonjakan ke organ reproduksi.Dan semasa orgasme,darah yang terkumpul (darah kotor) akan dibuang dan tubuh akan dibersihkan dari bakteri patogen.


Ketika tidak mengalami orgasme ketika bersetubuh, tubuh wanita akan mengalami tekanan yang berat. Pada ketika tidak tercapai orgasme, darah tidak akan bergerak dan tertahan. Akibatnya, tubuh mudah untuk dijangkati berbagai penyakit.


Selain itu,akibat tidak mencapai orgasme sepenuhnya akan memberikan kesan pengaruh negatif keatas pemikirannnya, seperti menjadi sering marah, pemurung atau susah untuk tidur.


Pada awalnya, pakar membuktikan bahwa kurangnya orgasme memiliki kesan negatif terhadap kesihatan lelaki.Lelaki yang mengalami orgasme secara teratur SEMASA BERSETUBUH, hidup dua kali lebih lama berbanding yang jarang mengalaminya.


Tempoh masa bersetubuh juga tidak kurang penting bagi kesihatan lelaki dan wanita. Para pakar mencadangkan untuk melakukan hubungan ini sekerap yang mungkin untuk orang yang ingin menjaga kesihatan dan awet muda.


Sabda-sabda Rasulullah SAW yang menganjurkan agar memerhatikan keadaan isteri sewaktu diajak bersetubuh. Janganlah terlalu terburu-buru mengakhiri persetubuhan selagi isteri belum berhasil mencapai orgasme.


Sabda Rasulullah SAW yang bermaksud, “Apabila seseorang dari kalian bersetubuh dengan isterinya, maka hendaklah ia menyempurnakan (isterinya). Jikalau ia mendahului isterinya, maka janganlah ia mempercepat (meninggalkan) isterinya itu.” (Hadis riwayat Abu Yaqla dari Anas)


Sabda Rasulullah SAW yang bermaksud, “Apabila seorang dari kalian bersetubuh dengan isterinya maka hendaklah ia menyempurnakannya. Kemudian bila ia telah selesai telah selesai hajatnya (orgasme) sebelum selesai hajat isterinya maka janganlah ia mempercepatkan (meninggalkan) isterinya itu hingga selesai pula hajat isterinya itu.” (Hadis riwayat Abdul Razak & Abu Yala dari Anas)


Sabda Rasulullah SAW yang bermaksud, “Apabila seorang dari kalian bersetubuh dengan isterinya maka janganlah ia menyingkir hingga selesai hajatnya selesai hajatnya sebagaimana ia mendapat nikmat dari hajatnya.” (Hadis riwayat Ibnu Adiy dari Ibnu Abas)


Daripada hadis-hadis Rasulullah SAW yang tersebut di atas, maka seharusnya suami berusaha agar mencapai orgasme yang ideal sama ada secara bersama-sama, ataupun secara meruntun saling susul-menyusul sewaktu bersetubuh. Itulah sebabnya Imam Ghazali di dalam kitabnya ihyaa’ulumiddin, menasihati suami muslim agar kalau bersetubuh selalu memerhatikan isterinya ataupun menahan ejakulasinya sehingga isterinya dapat mencapai orgasme.


Dr. Robie dalam bukunya The Art of Love yang dikutip dari buku Percintaan Suami Isteri karangan A. Rifa’ie Ali menulis, “Terlampau cepat keluar air mani selain memberi malu kepada suami, bahayanya tidak kurang pada isteri kerana dia telah meninggalkan isteri itu sebelum mendapat kepuasan yang biasa. Ada lelaki yang beberapa kali keluar air mani sebelum isteri cukup terbangkit keberahiannya. Dan yang terjadi ialah sebelum dia tercapai orgasme. Maka tinggallah isteri dalam keadaan resah-gelisah belum kunjung puas yang akhirnya membawa bermacam-macam penyakit antara lain lain, tidak boleh tidur, pemarah georgia,serif, histeria, sakit saraf yang berkaitan penyakit orang perempuan.”


Semoga panduan dan teknik bersetubuh ini akan memberikan manafaat kepada anda!


 


KAMI ADA PRODUK YANG MAMPU MEMBANTU ANDA.!!
KLIK BANNER DIBAWAH :


Panduan Kali Pertama Untuk Lelaki Yang Ingin Bersetubuh

0 Response to " Kesan Tidak Mencapai Kepuasan Ketika Bersetubuh "

Post a Comment