Petua Hilangkan Demam

KLIK BANNER INI UNTUK INFO LANJUT...

Petua Hilangkan Demam

Anda Demam ??

Ada tengah makan ubat disebabkan tengah demam? Atau mungkin anda risau jika adna demam di tengah-tengah hari kerja dan akan mengganggu prestasi dan kehadiran anda ke tempat kerja?

Tidak dinafikan banyak individu yang lebih suka telan panadol untuk menghilangkan rasa demam mereka. Kesan daripada kekerapan menelan panadol adalah badan akan lali dengan kesan daripada ubat tersebut.

Mungkin anda tengah demam sekarang ? Jadi boleh la baca tips yang akan kami berikan ini yer :

Tips dan Petua Hilangkan Demam Dengan Pantas :

1. Balut atau bungkus badan anda semasa nak tidur malam. Pakailah selimut ke, jaket ke atau apa sahaja yang agak tebal. Kenapa ? Ia kerana untuk mengeluarkan peluh dari badan anda. Banyak orang yang mengamalkan petua ni untuk cepat pulih dari demam dalam masa sehari sahaja.
ads here

2. Minum air dengan banyak. Kalau boleh jangan minum air yang bergula sebab nanti mendatangkan kesan lain pula. Sebolehnya minum air suam ataupun air sejuk dengan banyak. Ia bagi membantu anda membuang sisa toksik dalam badan anda dengan kekerapan membuang air kecil.

Ini adalah kaedah yang jarang digunakan kerana rata-rata rakyat Malaysia terlalu berharap kepada ubat untuk pulih daripada demam. Diingatkan, ubat memang boleh menyembuhkan tetapi jangan sampai tersalah pilih ubat kerana kesannya sangat merbahaya.

0 Response to " Petua Hilangkan Demam "

Post a Comment