Panduan Mudah Untuk Menjadi Kaya

KLIK BANNER INI UNTUK INFO LANJUT...

Panduan Mudah Untuk Menjadi Kaya

Tentu ramai yang mengingin panduan menjadi kaya ini. Untuk menjadi kaya seseorang harus yakin berdoa dan terus berusaha agar untuk menjadi kaya menjadi kenyataan. Dalam berusaha jalan untuk menjadi kaya kita haruslah untuk mulai berniaga. Dengan berniaga itu memudahkan jalan untuk jadi kaya. Panduan untuk menjadi kaya yang dikongsikan mungkin boleh dijadikan iktibar dan panduan untuk membuka jalan memudahkan kita untuk menjadi kaya.


Dengan menjadi kaya, membuka ruang yang banyak untuk kita berbakti kepada lebih ramai orang dengan menggunakan nikmat harta dan kekayaan yang kita ada. Ingatlah bahawa kekayaan itu adalah kepunyaan Allah, dan kita dipilih untuk menguruskan harta dan kekayaan itu dengan sebaiknya.

Panduan menjadi kaya seperti yang dibawah ini

4 Panduan Menjadi Kaya

1. Ada Simpanan Yang Tidak Diusik – Buka satu akaun bank. Seiap minggu, masukkan duit ke dalam akaun tersebut. Biar sedikit demi sedikit. Yang penting, jangan usik simpanan anda itu. Sebaiknya, masukkan duit menggunakan mesin Cash Deposit dan jangan periksa baki. Selepas beberapa tahun, duit tersebut akan menjadi banyak.

2. Berniaga dan Berpersatuan – Berniaga adalah sunnah Rasulullah SAW. Beza orang Melayu berniaga dan orang Cina berniaga ialah ramai orang Melayu berniaga secara individu, sedangkan orang Cina aktif dengan persatuan. Orang Melayu saling jatuh-menjatuhkan dalam berniaga, sedangkan orang Cina saling bantu-membantu.

3. Mesti ada perancangan – Ada sesetengah orang Melayu rajin tetapi malas gunakan minda untuk buat perancangan. Kalau ingin jadi jutawan, mesti guna otak. Kalau anda jual air kacang soya di pasar malam dan perolehi RM1000 sebulan, sampai bila pun anda tidak akan menjadi kaya. Tetapi , kalau setiap 3 bulan anda buka gerai baharu, dan upah pekerja untuk uruskan, itu lain cerita. Kalau anda kutip RM400 dan upah pekerja RM600, anda dapat RM400 sebulan tanpa berkerja dari satu gerai. Kalau anda ada 10 gerai, anda boleh kutip RM4000 sebulan tanpa kerja. Kita mesti ada perancangan 3 bulan, perancangan setahun, 2 tahun dan seterusnya. Menjelang 3 tahun, perniagaan mesti boleh beroperasi tanpa anda. Anda mesti fikirkan untuk membuka cawangan.

4. Mesti Berjimat -Budayakan berjimat. Pastikan 10% gaji anda disimpan. 25% digunakan untuk beli rumah. 15% untuk dimasukkan semula (ditambah) dalam perniagaan. Baki terpulang pada anda.

Demikianlah sedikit panduan menjadi kaya yang dikongsikan untuk kita semua.

Semoga Allah mengizinkan kita untuk menjadi kaya…. Amin 

MULAKAN PERNIAGAAN ANDA SEKARANG..
KLIK BANNER DIBAWAH UNTUK INFO LANJUT..tk




0 Response to " Panduan Mudah Untuk Menjadi Kaya "

Post a Comment