Cara Dan Petua Putihkan Gigi Anda

KLIK BANNER INI UNTUK INFO LANJUT...
Cara Dan Petua Putihkan Gigi Anda

Cara Dan Petua Putihkan Gigi Anda

Baik lelaki mahupun wanita tentu inginkan cara dan petua putihkan gigi anda ini. Gigi yang putih dan cantik merupakan lambang kebersihan diri seseorang. Cara dan Petua putihkan gigi ini bukanlah baru, malah Nabi Muhammad saw juga menekankan kepada gigi yang bersih. Hinggakan Nabi sering bersugi atau gosok gigi setiap kali balik ke rumah dan juga sebelum bersolat (ketika sebelum wuduk). Hadis yang soheh, membicarakan seseorang yang gosok gigi sebelum solat akan memperolihi ganjaran yang besar. (semak dengan guru hadis yang anda kenal)



Terdapat beberapa pilihan, cara, kaedah, teknik, bagaimana cara, tips atau petua putihkan gigi seseorang.

Ada 10 pilihan, cara, kaedah, teknik, tips, bagaimana cara dan petua putihkan gigi anda ini yang boleh kita amalkan. Antara petua putihkan gigi adalah seperti berikut.

Pilihan 1: Kulit jeruk mengandungi unsur pemutih yang sangat lembut di mana ia boleh membantu menghilangkan karat pada gigi tanpa membahayakan lapisan gigi. Gosokkan kulit jeruk pada bahagian dalam gigi anda. Gunakan kulit jeruk yang masih segar.

Pilihan 2: Goreng biji asam jawa tanpa minyak. Kemudian tumbuk sehingga menjadi serbuk dan gosokkan pada gigi. Amalkan selalu.

Pilihan 3: Bakar 2 biji pinang tua yang kering hingga menjadi arang. Gosokkan pada gigi dan biarkan seketika. Kemudian cuci dengan air.

Pilihan 4: Kayu arang juga boleh digunakan untuk memutihkan gigi. Tumbuk arang hingga halus. Gosokkan pada gigi. Hancurkan 2 atau 3 helai daun lalang. Kemudian gosokkan pada gigi. Namun bahan ini BERBAHAYA kerana ia boleh merosakkan gusi dan menimbulkan rasa sakit pada gigi. Oleh itu, anda dinasihatkan supaya tidak mengamalkannya.

Pilihan 5: Hancurkan 2 atau 3 helai daun lalang. Kemudian gosokkan pada gigi.

Pilihan 6: Goreng biji asam jawa tanpa minyak. Kemudian tumbuk sehingga menjadi serbuk dan gosokkan pada gigi. Amalkan selalu.

Pilihan 7: Gunakan abu daun kelapa yang telah dibakar untuk menggosok gigi. Selain itu boleh juga menggunakan kulit manggis yang dibakar dan ditumbuk hingga halus. Gunakan ia seperti ubat gigi. Gigi akan kelihatan putih berseri.

Pilihan 8: Ambil buah pinang dan bakarkan ia hingga menjadi arang, lalu tumbuk sehingga menjadi halus. Gosokkan pinang yang telah ditumbuk tadi ke bahagian gigi anda yang kekuningan atau pun hitam. Lakukan petua ini setiap hari. Anda akan dapati gigi anda akan berubah warna menjadi putih cantik.

Pilihan 9: Gunakan garam halus dicampurkan dengan ubat gigi dan gosokkan anda seperti biasa.

Pilihan 10: Sebelum anda mengosok gigi dengan menggunakan ubat gigi, gosok gigi dengan menggunakan serbuk penaik atau lebih di kenali sebagai sodium bikarbonat terlebih dahulu. Kumur dan gosoklah gigi dengan ubat gigi seperti biasa. Amalkan petua ini seminggu 3 kali. Ia mampu memutihkan gigi dan menghilangkan plak yang amat memalukan dan berbau busuk.

Demikianlah tadi 10 pilihan, cara, kaedah, teknik, tips, bagaimana cara dan petua putihkan gigi ini yang boleh kita amalkan. Bersamalah kita amalkan petua putihkan gigi ini untuk mendapat gigi yang cantik, putih, berseri dan menawan. Malah menggosok gigi sebelum wuduk juga merupakan sunah Nabi yang besar ganjarannya. 

 

0 Response to " Cara Dan Petua Putihkan Gigi Anda "

Post a Comment